Nothing can be better :D

Väldigt mycket som har hänt nu senast.
Lillasyster ha fyllt hela 21 år, ett år närmare 30! ;) så hennes födelsedag tillbringade man på tjärn med familjen arvidsson och boqvist, samt en snutt av marklund!
Skön dag, 2 storfirrar drogs upp på runt 1.5-2kg, elden sprakade och korvpinnen satt där den skulle i handen.
Det kunde inte ha blivit så mycket bättre än så!


(Kim aka Ove sundberg snålade på bror o emelies pannkaka oxå) ;)

Sen en vecka senare ungefär var det Spoidys tur å fylla år, och självklart min egen=)
Blev en ganska lugn å skön helg men ändå med slutspelshockey och nån öl hos Jonas. (2a bäst i sverige, Awesome!)
Och självklart får man inte glömma helgens bästa... lappkoke!! ;D



Under veckorna så är det Umeå som gäller, fräsarsäsongen håller på att börja dra igång, så det är mycket fix för oss med grejorna. Så här står vi nu, 2 fräsar, 1 bobcat och en skitjcb. Dom är helt klara nu iaf efter 3 veckors stånk, så nu är de finliret kvar. :)
Just nu så håller vi på med lastbilen, och försöker få den fin. Här är i alla fall lite bilder från det vi sysslar med. :)





Nog pratat om mitt jobb nu. för två helger sen kom Jonte, Erika, Tommy och Kristin och hälsade på i Arvidsjaur för å dra till flaskan. Var en riktigt kul helg! Inspelningen klar av Still got the blues med Gary Moore, grillen drogs fram för första gången för året. Blev karre, potatissallad, bea och en KALL san miguel! lovely!;D
På lördagen blev det då som ni förstått en fest, och det blev ett firande för att jag fyllt år under veckan.
BästJonte och Tommy hade gjort en underbar låt till min ära!:D finns på youtube för ni som är intresserad av att lyssna, bara söka på qualini. (den var legendary!! tack som tusan dudes)
Efter den helgen var det bara köra iväg till Umeå igen med ett leende på läpparna :)

(fulfrillan med ännu fulare skägg)


Det blev även mer grillning i veckan. Först onsdag, en liten fräsarfest med Dennis och hans fruga Ingela, riktigt trevligt! jag vann öltävlingen med 4/6 rätt mot Dennis 2/6. (Ölgissartävling) så nu står de lika i matcher, kommer bli en spännande serie!;D

Helgen har varit lugn å skön, drog iväg till Piteå för att umgås med mina två systrar och don Johan. Blev att gå på stan en sväng. Köpte mi ett par nya jeans och 2 tröjor, väl behövligt!
Sen blev det kinakäk från Pentryt och Bio. Red riding hood, den var inte så så bra som förväntat, men det är smällar man får ta. Hade iaf riktigt trevligt med ett ännu trevligare sällskap!
2 filmer senare i stugan så var det bara jag och Johan som var stora å starka nog att orka hålla sig vaken;)

Sen hem till arvidsjaur, årets första surströmming på kvällen! SJUKT GOTT! och sen iväg till Spoid och kikade ikapp Community och såg nån samurajkrigarfilm, som en skön avslutning på kvällen.
Vaknade, började spela in en melodi jag fick i huvudet medan jag körde till Piteå så man inte glömde den, tror den kommer bli ett bra tillägg till min å jontes framtida samlings-skiva!:)

Grillat på kvällen (ja igen), men denna gången så var det morsan som var grillarmästaren. Efter några omgångar av kortspel där jag å Emelie ägde skiten ur brorsan så kom morsan in med nygrillade laxkotletter! hehe, titta juli -> (umnumnum) ;)

på vägen tillbaka till Umeå igen så firade min skitbil till sittåträng 30000mils jubileum, grattis skrothög! :P



Nu sitter man mätt å belåten i Umeå efter en rätt kul arbetsdag! nästan så man längtar till i morgon ;D
Thats all folks! ni ska ha en bragd om ni ens orkar läsa igenom allt ;)

boyah!

Kommentarer
Postat av: juli

PLAGIAT! du var verkligen tvungen, va? det räckte inte med en? ;)

2011-04-26 @ 19:23:51
URL: http://mestjuli.blogg.se/
Postat av: Q

Hehe så du märkte!;D hehe jo, var verkligen bara tvungen!:D

2011-04-26 @ 19:26:06
Postat av: Denny

Saknar Arvidsjaur och lappkoke! :D

2011-04-26 @ 19:35:31
Postat av: juli

ganska svårt att undgå "hehe, titta juli ->" huh? :p

2011-04-26 @ 20:35:41
URL: http://mestjuli.blogg.se/
Postat av: Anonym

UUUPPPPDATERA vettja ;)

2011-07-06 @ 17:52:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0