Bapoj? aaah Bapoj!!

Jaja! efter mycket gnäll så är de väl bara uppdatera bloggen då som lovat.
Som ni kanske vet så var jag i Thailand i 2 veckor, faktiskt ruskigt skönt att komma iväg till 60 grader varmare ställe än Arvidsjaur, om än man längtade mot slutet att bara komma hem igen. :)

Vi bodde iaf i Kata beach, fint där men SATAN (ursäkta att jag svär) så mycket irriterande skräddare det fanns där.

"- ey kompis, hur moar doo?" i början var man väl trevlig, men tillslut så låtsades man inte höra vad folk sa eller bara titta på dom å gick förbi. Vem fan köper en kostym då man vill gå runt i skjorts?



Sådär var utsikten ifrån hotellet. Rätt många dagar tillbringades på stranden, fastän jag inte var riktigt lika hardcore som syrran och morsan på att ligga och sola. Så jag gick ändå upp på hotellet rätt tidigt och tillbringade nån timme i sängen och bara sov, vilket var nästan en av de bättre stunderna på dagen, så grymt skönt!!



Nere på stranden så var det Singha som förgyllde min tid där! och Juli med sin favorit (ice tea peach)


Visst blev det någon utflykt oxå. Bland annat så drog vi iväg med en longtail båt till 3 små öar, snorklade i rev och allt möjligt. Fanns mycket roliga fiskar också. Sjöborrar, sjöstjärnor och till o med "Nemosar" -> clownfish :p
Det finaste stället vi var på var Phiphi enligt mig, bland annat där dom spelade in filmen "the beach" med di caprio.



Känns nästan lite overkligt som på bilden. :P då man väl kom med båten närmare ön, så var i stort sett de enda jag hörde i huvudet var "du duu du duuuu du du duuuuu" -> Jurassic Park theme :D
Sista kvällen tillbringade vi på Two Chefs och jag åt en Chataeu Briange, som var oxfilé med potatispaj och en god sås till. mums!

Som alla säger så är de ju alltid borta bra hemma bäst, vilket jag självklart tycker själv.
Varit hemma 2 veckor nu, dock har jag spenderat mycket tid i Boden med Storm och Erika å spelat in 3 låtar, 2 är helt klar och ligger ute. Riktigt nöjd med resultatet.





Annars så har jag väl mest tagit de lugnt dom här sista veckorna innan jag börjar jobba. Städat, tvättat och självklart följt den fantastiska semifinal-serien mellan Skellefteå och Luleå som kammade hem segern mot finalen med 4-2 i matcher. YEIJ!

2 dagar kvar av min semester, kan varken påstå att de är skönt eller tvärt om att börja jobba, men hey, de är ju livet? ^^

Over and out!

Kommentarer
Postat av: Erika

Det var då på tiden att man fick sig en uppdatering från dig :)

2011-04-04 @ 08:58:10
URL: http://fourthmaarch.blogg.se/
Postat av: -

Jag tycker vi kan få lite mer uppdatering från den söta killen på bloggen :)

2011-04-18 @ 17:41:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0