borthi skouwgen!

Grymt skön dag! Tog en liten sovmorgon idag, och vaknade upp av att solen lös på rejält och några futtiga moln på himlen. Så jag tog snabbt upp telefon och ringde Robert och frågade om han ville följa med på en liten pimpel-tur, och jovisst, så var fallet. Fick även med oss Cookie!
Så de knallades iväg i värsting-sittåträngen bort mot Auktsjaur där både min familj och Boqvist hade belägra sig på sjön och redan fått upp en 3 rödingar och nån ynka abborre.

Jag testade själv min fiskelycka, och jodå.. efter ca 8-10 minuter så drog jag upp mig en röding på dryga kilot!
Då var min dag förgylld!;D



Efter det så satte man sig på renskinnet med en kopp kaffe och torkat renkött och bara njöt i solen ett tag, var rätt mycket ovarnivatten, Bobel hade bara sina lågskor, så han vart ju jävlat dyblöt, men de var värt besväret för en sån här dag!;D
Sen tillbaka till Arvidsjaur, drog över till Simon efter ett tag och åt tårta, Annelie fyllde 21 år idag! HURRA HURRA HURRA!:D

Just nu sitter man och taggar inför imorgon, då blir det Sundsvall och hejja på vårat bandylag, blir att åka med bandybussen med trumman i handen!;)


Den fick döpas till Gandalf tack vare sitt fina vinterskägg!

Tack o Hej, Leverpastej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0