Bort med dörrar.


Idag som rubriken lyder så har man slagit ut två dörrar, blev grymt stor skillnad!
Säkert 1.5 dm större ingång till både vardagsrummet och köket, ska spackla till
ojämnheter för att sedan kunna sätta dit foder och lister runt, kommer bli grymt snyggt!

Har haft fullt hus där idag, farsan var förbi å kikade, ronny (förra lägenhetsägarn) kom oxå
förbi för att hämta sin post som kom o ville ha sina pengar för lägenheten, så nu är man 100,000kr
fattigare. :P

Thomas var där och hjälpte mig bort med dörrkarmarna så att det gjordes på rätt sätt. Leif
som är fastighetsskötare kom in o kikade oxå. Det var han som var med å hjälpte bror med sin
lägenhet en gång i tiden, så han gav mig några goda tips om vad jag skulle tänka på innan
jag slog upp nya tapeter på väggarna. Så jag kommer först o främst slipa klart, sen ska jag måla
alla väggar med akrylfärg som hindrar att fukt som tex tapetklister från dom nya tapeterna att
slå ut bubblor på väggarna, så det var ett bra tips!

Så jag kommer att fixa det innan jag spacklar och slipar till det sista innan dom nya tapeterna kommer upp. :)
Funderade oxå på om jag ska lägga om golvet i hallen och köket oxå då man ändå håller på, men
det blir ju som sagt en hel del mycket dyrare då man lägger ihop alla summor om hur allt kommer att kosta,
men då man lix håller på så är det lika bra tror jag. Då är det problemet ur världen.

Just nu sitter jag och tar det lugnt, orkar inte göra så mycket mer idag, det får påbörjas på måndag igen.
Jag förtjänar ändå lite timeout nu tycker jag! ;) ha det bra världen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0